مرکز خانواده پایدار

آمار پایداری ازدواج های دانشجویی بیش از ۹۴ درصد است

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت الاسلام و المسلمین رستمی در نشست با رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان سیستان ‌و بلوچستان که در سالن اجتماعات سازمان مرکزی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار گردید با اشاره موفقیت هایی که ازدواج های دانشجویی داشته است اظهار داشت: برخی افراد در مقام نقد ازدواج های دانشجویی بیان می‌کنند که ازدواج دانشجویی، ازدواج زودهنگام است و زوجین دانشجو پختگی لازم ندارند؛ ما بررسی میدانی از حدود ۱۰۰۰ زوجین انجام دادیم که طی ارتباط و تماس گرفتن با آنها دو و نیم درصد تنها طلاق صورت گرفته بود. در ادامه با استفاده از سامانه ثبت احوال مشخص شد که فروپاشی خانواده ها از ۲ سال تا ۱۲ سال حدود ۵/۸ درصد است که این آمار پایداری ازدواج های دانشجویی را بیش از ۹۴ درصد نشان می‌دهد. در همین راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز الگوی موثر ازدواج را ازدواج دانشجویی معرفی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی در این نشست با اشاره پیشرفت های صورت گرفته در ۴۲ سال از عمر انقلاب اسلامی عنوان کرد: در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، فهم محرومیت زدایی برای استان های مرزنشین مانند این استان بیشتر است . تفاوت سطح خدمات انجام شده در دو طرف مرز، سیستان و بلوچستان ایران و کشور همسایه پاکستان نشان دهنده حجم عمده خدمات جمهوری اسلامی در این ۴۲ سال می‌باشد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: سهم تولید دانش کشورمان در سطح جهانی بالاتر از دو درصد کل تولید علم جهانی است با اینکه جمعیت ما کمتر از یک درصد از جمعیت جهان است. یکی از پرشتاب ترین کشور ها در تولید علم و دانش هستیم و در بعضی از رشته های خاص نیز جزء پیشروترین ها هستیم. هرجا فرصت به علم و دانش داده شد پیشرفت خوبی حاصل گردید.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی در پایان جلسه تاکید کرد: نه تنها دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، بلکه تمام ارکان دانشگاه مسئول رشد، تعالی و تربیت دانشجو هستند.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll to Top